“ Ti veš, da nič ne veš. Poišči to znanje (neznanje). To je osvoboditev. “ (Ramana Maharshi)
Končni cilj večine duhovnih praks in učenj je samospoznanje, prebuditev, nekateri temu pravijo tudi »razsvetljenje«. Sama beseda »razsvetljenje« ni najbolje izbrana, ker v sebi vključuje možnost neke transcendentalne, nadzemeljske izkušnje, ki jo je potrebno šele na na novo pridobiti. Se pravi, v tem trenutku jo še nimamo in delamo na temu, da jo na novo pridobimo.
Pa vendarle je Direktna Izkušnja Resnice, ki jo dosežemo na Intenzivu Gnoze ves čas prisotna v posamezniku. To je najbolj normalno in naravno stanje za človeka. Med tem naravnim stanjem, našim resničnim jazom in med našo pretirano identifikacijo s fizičnim telesom, čustvi, osebami je naš ego, naš um. Naš um je skladišče mentalnega in čustvenega naboja, ki smo ga nakopičili z leti in odreja našo percepcijo in razumevanje našega življenja.
Ko posameznik globoko izkusi ta svet, ko pogleda ves ta svet objektivno in realno, ko se mu določene stvari rušijo in išče odgovore in rešitve...pride do vprašanja...Kdo sem jaz? Kaj je življenje? Kaj je smisel vsega tega? Zakaj sem zbolel/la? Zakaj nisem srečen/na? Zakaj me je zapustil/la? Zakaj sem sam/sama?
Kaj naredi večina ljudi? Nekateri poizkušajo preusmeriti pozornost na »pozitivne stvari« in recepte, ki jim ponujajo drugi ljudje, ki naj bi bili v življenju uspešni... drugi iščejo odgovore v knjigah, tretji pri zdravilcih in jasnovidcih, četrti pri učiteljih, ki so avtoritete in »vedo«. Vse iskanje je ponavadi usmerjeno v zunanji svet, torej v okoliščine, ki bi se morale zgoditi, da bi nekaj dobro funkcioniralo. Torej imamo problem, imamo preteklost v katerem so bile problematične situacije, katere čutimo v tem trenutku in prihodnost, ki upamo, da nam bo prinesla uspeh, srečo in olajšanje. To prihodnje stanje pa v meni ustvarja napetost in pritisk, saj jo v tem trenutku še nimam. Vse kar iščem zunaj sebe, zahteva določen čas, da se manifestira. In moram torej čakati... in biti potrpežljiv.
Večino stvari, ki jih v življenju doživljamo in občutimo niso resnično naše, temveč so samo produkt našega uma in čustev. Pretirana identifikacija z različnimi elementi naše osebnosti nam onemogoča življenje videti tako, kot v resnici je. Pogosto so to etikete in nalepke...Jaz sem pameten...Jaz sem depresiven...jaz sem bogat...jaz sem reven...jaz sem Marko, jaz sem zdrav...jaz sem bolan...jaz imam raka...jaz sem ostal sam...jaz sem star in nemočen...jaz imam probleme...jaz potrebujem terapijo...Vseskozi samo JAZ. Od trenutka, ko se zjutraj prebudite in do trenutka ko greste spat....JAZ, JAZ, JAZ...Kdo ima problem? JAZ ima problem...
Cilj, ki ga ima Intenziv Gnoze je odgovor na to vprašanje...Kdo sem jaz? Kaj je življenje? Kaj je drugo človeško bitje?
Vprašanje »Kdo sem jaz«? je bistvo iskanja v različnih duhovnih šolah in tradicijah. V budizmu je to nirvana, v zenu kensho in satori, v jogi samadhi, v krščanstvu ponovno vstajenje in prebujenje...v intenzivu gnoze je to direktna izkušnja resnice.
Intenziv gnoze je ena od najhitrejših metod pri doseganju direktne izkušnje resnice.
Obstaja mnogo opisov samorealiziranih in razsvetljenih ljudi. Vsi ti ljudje so si enotni, v tem stanju ni razlike med objektom in subjektom. Vse se zlije v eno. Že od rojstva naprej imamo nešteto indirektnih izkušenj, ki niso naša, temveč so pogojena s kulturnim okoljem, lažnimi identifikacijami, napačnimi predstavami in verjetji.
Intenziv Gnoze omogoče direktno izkušnjo resnice. V nekem trenutku Intenziva Gnoze se mentalni in čustveni elementi našega uma spraznijo. In v tem stanju je možno doseči direktno izkušnjo resnice in doživeti svojo resnično naravo.
Ko spoznate kdo ste, imate v sebi novi center. Pridobite v sebi sposobnost, da razlikujete sebe od svojih identitet in identifikacij, od svojega čustvenega in mentalnega naboja, kar vam bo omogočilo boljše razumevanje sebe in svoje vloge v tem svetu.
Zgodovina Intenziva Gnoze
Za razumevanje zgodovine Intenziva gnoze moramo iti do Charlesa Bernerja, tvorca Intenziva Razsvetljenja. Charles Berner je Intenziv Razsvetljenja ustvaril leta 1968. Prišel je na idejo, da združi komunikacijo in meditacijo. Opazil je, da večina duhovnih tradicij zagovarja meditacijo in introspekcijo, zanemarja pa samo komunikacijo. Tako so bili npr. seshini ( meditacijski umiki, ki trajajo več dni) namenjeni predvsem meditaciji. Konec vsakega dneva pa je vsak posameznik imel kratek pogovor z učiteljem. Berner je opazil, da zahodni človek potrebuje več komunikacije. In na ta način je združil komunikacijo in meditacijo v Intenziv Razsvetljenja. Intenziv Razsvetljenja je na začetku trajal 3 dni, kasneje pa so se določeni Intenzivi vodili tudi po 10 dni ali več. Sami rezultati Intenziva Razsvetljenja so Bernerja in udeležence močno prepričali. Mnogim se je življenje spremenilo na bolje, nekateri so popolnoma spremenili odnos do življenja, ga videli z drugačnega zornega kota, drugi so dobili odgovore na svoja vprašanja...
Živorad Mihajlović Slavinski ( svetovno priznani dolgoletni raziskovalec alternativne psihologije in ezoterike in avtor številnih knjig, ki so prevedene tudi v slovenski jezik) se je udeležil prvega Intenziva Razsvetljenja leta 1979 v Londonu. Leto kasneje je v centru Charlesa Bernerja v Kaliforniji doživel prvo Direktno Izkušnjo Resnice. Tu se je tudi dogovoril s Charlesem Bernerjem o načinu vodenja samih Intenzivov in o samem avtorstvu in spremembah, ki so dovoljene pri vodenju. Slavinski je v naslednjih 10 letih vodil Intenziv na originalen Bernerjev način. Na prostorih bivše skupne države je bilo v tem času organiziranih veliko število Intenzivov. Veliko iskalcev resnice je tako začelo svojo duhovno pot. Mnogi so poročali o številnih izkušnjah in o spremembi svoje življenjske poti.
Med časom vodenja Intenziva Razsvetljenja je Slavinski opazil določene pomankljivosti originalnega Bernerjevega Intenziva. Opazil je, da ima veliko ljudi problem s samo tehniko Intenziva in da jo začne bolje razumevati šele drugi ali tretji dan samega Intenziva. Prav tako je uvidel, da osebe, ki so bolj čustvene lažje in hitreje dosegajo direktno izkušnjo resnice, kot osebe, ki so bolj hladne in zaprte. Zaradi vsega tega se je odločil, da bo pri razlagi tehnike bolj poudaril »občutenje sebe«, oziroma objekta iskanja. Na prvem Intenzivu z novo razlago je bil uspeh mnogo večji kot običajno. Nato je Živorad naslednji Intenziv vodil spet po starem načini in uspeh se je spet zmanjšal. Na ta način je uvidel potrebo po spremembi in od takrat naprej je prišlo do spremembe imena v Intenziv Gnoze ( v dogovoru z Bernerjem).
Odstotek ljudi, ki so dosegli Direktno Izkušnjo Resnice se je na ta način povečal in Intenziv se je skrajšal iz treh dni in noči na en dan in pol.
Slavinski je nekaj let vodil Intenziv Gnoze z novo tehniko in tudi v tem času se je pokazala možnost za izboljšanje same tehnike. Do spremembe je prišel povsem naključno. Nekega poletnega dne se je sprehajal mimo družinskih hiš z vrtovi. Opazil je dva človeka, ki sta poizkušala podreti drevo. Zibala sta ga levo in desno, naprej in nazaj...in po nekaj minutah je drevo padlo. Slavinski se je vprašal, koliko časa bi ta človeka potrebovala, če bi drevo potiskala v samo eno smer? Mogoče uro ali dlje, porabila bi ogromno energije, lahko celo ne bi uspela...V trenutku takega razmišljanja mu je prišla na idejo misel o Alternativni Tehniki Intenziva Gnoze, ki je skrajšala čas Intenziva in obenem povečala število udeležencev, ki so dosegli direktno izkušnjo resnice na samo pol dneva.
Prvotna tehnika metode Intenziva Razsvetljenja spominja na potiskanje drevesa v samo eni smer. Alternativna tehnika je omogočila usmeritev na obe polovici in je zaradi tega uspešnejša in hitrejša. Alternativna tehnika vključuje v sebi zavedanje dualnosti univerzuma in izkušenj v katerih živimo.
Skupinski in individualni Intenziv Gnoze
Dolgo časa je veljalo, da lahko samo s skupinskim Intezivom Gnoze doživimo direktno izkušnjo resnice. Skupina in skupinska dinamika Intenziva je omogočala številnim posameznikom, da doživijo direktno izkušnjo resnice in na ta način spoznajo kdo oni v resnici so.
Že nekaj časa pa je mogoče, da lahko tudi posameznik doživi direktno izkušnjo resnice, brez prisotnosti same skupine. Z novimi metodami spiritualne tehnologije ( DP4, Peat) je omogočeno vsakemu dosegati podobna stanja. Tu nastopi vloga voditelja, ki posameznika preko različnih vprašanj, ki so prilagojeni njemu vodi korak za korakom do direktne izkušnje resnice. V individualnem Intenzivu Gnoze so učinkovito uporabljeni različni pristopi, ki so nadgrajeni na učinkovit način, katerih uporaba je celostna in integralna ( Charles Berner, Živorad Mihajlović Slavinski, Ramana Maharshi, Nisargadatta, kvantna psihologija...Stephen Wolinsky). To pomeni, da je individualni Intenziv prilagojen stopnji posameznika in se različna orodja prilagajajo iskalcu, kar pripelje do hitre izkušnje.