Marija Komatar

Moč in pomen učenja skozi celotno življenje

24. januar 2025    9 ogledov

Učenje je ena najosnovnejših človeških dejavnosti. Je proces, ki nas spremlja od rojstva do smrti, čeprav ga pogosto povezujemo le s šolo in formalnim izobraževanjem. Učenje zajema mnogo širše in dolge procese, v katerih se bolj ali manj dobro znajdemo. Nekatere začnemo gojiti že zgodaj v življenju. Več pozornosti jim dajemo in zahvaljujoč vplivom, mentorjem ter okolju, se razvijajo naše ključne veščine.

Toda zakaj se pravzaprav učimo? Kakšen pomen ima učenje za posameznika in družbo kot celoto? Raziskovanje tega vprašanja nam razkrije, da učenje ni le orodje za pridobivanje znanja, temveč globoko prepleten proces, ki oblikuje naše življenje, identiteto in prihodnost.

Razvoj osebnosti in identitete
Učenje je ključen proces pri oblikovanju naše osebnosti. Skozi učenje pridobivamo veščine, znanja in vrednote, ki nas definirajo kot posameznike. Vsaka nova informacija, ki jo osvojimo, nas oblikuje in razširja naš pogled na svet.

Npr. ko se učimo jezika, ne pridobivamo le besedišča in slovnice, temveč tudi razumevanje kulture, tradicij in razmišljanja ljudi, ki ta jezik uporabljajo na vse načine vrebalne in neverbalne komunikacije. Učenje ni omejeno le na kognitivni razvoj – pomaga nam razumeti, kdo smo, kaj nas zanima in kakšen vpliv želimo imeti na svet okoli nas.

"Učenje je ključ, ki odpira vrata k razumevanju sebe, drugih in sveta okoli nas."

Prilagajanje spremembam
Človek se v današnjem hitro spreminjajočem se svetu nenehno srečuje z novimi izzivi. Digitalizacija, globalizacija in napredki v znanosti ter tehnologiji zahtevajo stalno prilagajanje. Učenje nam omogoča, da ostanemo relevantni in kompetentni. Učenje hkrati predstavlja izziv in ovire na poti, s katerimo se dnevno spoprijemamo.

Na primer, mnogi poklici, ki obstajajo danes, pred dvajsetimi leti še niso obstajali. Brez pripravljenosti na nenehno učenje bi ljudje ostali brezmočni pred hitrimi spremembami in izgubljeni v svetu, ki ga ne razumejo. Učenje je zato naš ključ do prilagodljivosti in preživetja.

Zadovoljitev radovednosti
Radovednost je naravna človeška lastnost. Od trenutka, ko se rodimo, smo radovedni – sprašujemo se o svetu, preizkušamo meje in raziskujemo okolico. Učenje je naše orodje za zadovoljitev te radovednosti. KO stvari ozavestimo in ponotranjimo, postanejo prave in večkrat slišimo nas vredne.

Radovednost nas vodi k odkrivanju novih znanj in spoznanj. Ko se sprašujemo »Zakaj?« in »Kako?«, nas učenje vodi k odgovoru. Ta proces ni pomemben samo za posameznika, temveč tudi za napredek družbe. Veliki znanstveni preboji, dosežki, umetniška dela in tehnološki dosežki so rezultat tega, da so se ljudje spraševali, domislili in se učili na sebi lasten način.

"Učenje ni cilj, temveč potovanje, ki nas bogati, odpira nova obzorja in nas povezuje z neskončnimi možnostmi sveta."

Krepitev družbenih vezi
Učenje ima tudi družben vidik. Skozi proces učenja sodelujemo z drugimi, izmenjujemo ideje in gradimo odnose. Družbe, ki spodbujajo kolektivno učenje, so običajno bolj uspešne in povezanė. Generacije, ki se rodijo za nami že imajo inkorporirana znanja, za katera smo sami trdo garali, da smo jih dobro osvojili in vpeljali v naša življenje. Učimo se tudi z zgledi - tistimi, ki jih prejemamo in seveda vsemi, kjer smo sami zgled in ogledalo drugim.

Družbene interakcije med učenjem ne prispevajo le k boljšemu razumevanju določene tematike, temveč tudi k razvoju empatije, strpnosti in sposobnosti sodelovanja. Prijaznost, lepa gesta, primerno vedenje nas ne stane nič, soudeleženim pa lahko veliko pomeni. S tem tudi kažemo svojo zrelost, eden od pogojev učenja.

Na primer, študijske skupine v šoli ali razprave v delovnem okolju omogočajo učenje skozi deljenje različnih perspektiv.

Iskanje smisla in osebno izpolnitev
Učenje ima tudi globoko osebno dimenzijo. Mnogo ljudi se uči zato, ker v tem najdejo smisel in zadovoljstvo. Ko osvojimo novo znanje ali veščino, nas to navdaja s ponosom in občutkom dosežkov. Prav tako nam omogoča, da sledimo svojim strastem in zanimanjem.

Na primer, nekateri ljudje se učijo igranja glasbenega inštrumenta, ker jih to osrečuje, drugi pa raziskujejo zgodovino ali naravo, ker jih fascinira lepota sveta. Učenje je proces, ki nas povezuje z našimi notranjimi prepričanji, željami in hrepenenji.

"Učenje je investicija v prihodnost, ki nikoli ne izgubi svoje vrednosti."

Zakaj se učimo? 

Učenje je lahko smisel početja, življenja kot našega obstoja. Zato je učenje lahko bistveni del naše človeškosti. in za marsikoga v resnici je. Danes imamo dejansko številne možnosti osebnega razvoja in učenj, ki jih pred digitalnim svetom nismo poznali.

Skozi učenje rastemo, se prilagajamo, raziskujemo, gradimo odnose in najdemo smisel. Je most med našo preteklostjo, sedanjostjo in prihodnostjo ter orodje, ki nam omogoča, da izkoristimo svoj potencial in prispevamo k boljšemu svetu.

Ne glede na to, ali se učimo v formalnem okolju ali skozi vsakodnevne izkušnje, je učenje proces, ki nikoli ne izgubi svojega pomena. Zato se sprašujmo, raziskujmo in nikoli ne prenehajmo učiti – kajti skozi učenje živimo.

Več znanja lahko tudi neposreno povežemo z zdravjem. Predpostavka je, da se učimo pravih in vrednih stvari, ki nas veselijo, iskreno zanimajo in nas tako gradijo kot osebnost. Nova znanja prinašajo tudi več zadovoljstva, nad navdušenjem, ki je motivacija začetka in sledenja svojim željam, ciljem, Niso vse poti lahko in preproste, zato si vzamemo čas.

Naj vas življenje kot učenje izpolnjuje, tako kot mene. Na nova znanja.

Deli svoje izkušnje! 0
  Bodi prvi in podaj svoj komentar ter prejmi 3 žarke!
Nalagam...