Končna resnica
Kaj je končna resnica, ki jo lahko razumemo kot glavna resnica našega časa in vseh časov? To resnico marsikdo ne bo želel sprejeti. In marsikdo je tudi ni pripravljen sprejeti.
Ta resnica je del učenja Brahma Vidya (izg. Brama Viđja), ki jo je poučeval mojster Ramana Maharashi. Pomeni »absolutno«.
To učenje je lahko problematično, če se ga uči napačnim ljudem, ali tistim, ki na to niso pripravljeni. Pravzaprav ga ni bilo dovoljeno učiti dovoljenim ljudem. Marsikateri, ki je to učenje prejel, ne da bi bil še pripravljen na to, je imel živčno reakcijo. Enostavno tega ni želel sprejeti. Torej, ko boste prebrali ta članek, če imate podobno reakcijo, se vprašajte, kaj v vas ne želi sprejeti tega in kaj v vas se upira.
Kaj Ramana Maharashi pravi je sledeče:
»There is neither creation nor destruction, neither destiny nor free-wil, neither path nor achievement. This is the final truth.«
Prevod bi se glasil:
»Ni ne stvaritve, ne uničenja; ne usode, ne svobodne volje; ne poti, ne dosežkov. To je končna resnica.«
Ta resnica nam nekako potegne preprogo izpod naših nog. Veliko od iskalcev resnice je prepričanih, da smo na neki duhovni poti, da nas čaka razsvetljenje ipd. A to učenje nas vrže na tla, tako da niti ne vemo več, kaj je smisel vsega. In v tem trenutku dosežemo pravo spoznanje.
Poglejmo, kaj učenje Avadhuta Gite pravi v povezavi na to:
»I have no birth, no death, and no duties; I’ve never done anything, either good or bad. I’m purely Brahman, beyond all qualities. How could either bondage or liberation exist in me?«
In prevod:
»Nimam ne rojstva, smrti ali dolžnosti. Nikoli nisem naredil ničesar, ne dobrega ne slabega. Sem le Brahman, onstran vseh lastnosti. Kako bi lahko v meni obstajala suženjstvo ali osvoboditev?«
Torej, iz individualne perspektive v določenem trenutku razumemo, da obstaja univerzalna perspektiva. Naše življenje ne pripada nam, ampak pripada vesolju, veliki zavesti, Velikemu Duhu, tukaj imenovano kot Brahma.
Velika resnica nam pove, da le mi kot individualna duša, ali Jiva, ki je vezana na iluzijo (Maya), izkuša rojstvo, smrt itd.
Jiva je persona, ego, sistem osebnosti, ki je stranski produkt socializacije, odraščanja itd. Ampak to mi nismo.
Veliko ljudi sprašuje, vključno mene na delavnicah, ali obstaja svobodna volja, ali je tam le božanski plan. A moj odgovor je: »kdo to sprašuje?«. Če sprašuješ kot persona, kot »Jiva«, ti moram reči ja, je svobodna volja. Ker z drugačnim odgovorom ne boš zadovoljen. Če sprašuješ iz svoje večne zavesti, svojega Malega prostora v srcu, Brahma, Dao… potem že sam v sebi veš odgovor. Da je le en kozmični DNK, le ena zavest. In da ta trenutek niti nisi ti tisti, ki me to sprašuješ.
Ego je tisti, ki sprašuje: ali imam jaz, kot ego, svobodno voljo.
Zavest vesolja je le ena zavest, en Brahma, ki ima en vdih in en izdih. In to je iz nedualistične perspektive zelo enostavno razumeti.
»Brahma Satyam Jagat Mithya«, v Sanskrtu pomeni: »le Brahma je resničen, vse ostalo je iluzija«. Iluzija so valovi na vrhu oceana, a ocean je večen. Torej to večno učenje nas spominja, da če sprašujemo takšna vprašanja, kot so »ali imamo svobodno voljo«, smo pod urokom Maye ali iluzije.
V Sanskrtu se uporabi izraz Atman, kar bi pomenilo: Jaz. Torej osebnost z veliko začetnico. Osebnost, ki je spoznala Svetlobo z velikim S. Oseba, ki živi iz svoje neskončnosti in ne iz svoje minljivosti.
Hvala, ker ste prebrali ta članek.
Brahma Satyam Jagat Mithya
Namaste
Mitakuye Oyasin
Lu Ka