Trenutno veliko ljudi, predvsem v sodobni duhovnosti, stremi k miru kot ultimativnemu cilju. Ampak ali bodo/-mo tako res dosegli resniÄni mir ali bodo/-mo morda samo poÄivali v miru?
Samo mrtvi namreÄ ne obÄutijo nemira in poÄivajo v popolnem miru, saj se je zanje življenje konÄalo. NiÄ veÄ dogajanja, niÄ veÄ Å¾ivosti ...
Danes te spraÅ”ujem in vabim k raziskovanju tega, ali je mir res ultimativen duhovni cilj. Vrednota, h kateri moramo stremeti, in izniÄiti nemir v naÅ”em vsakdanu in svetu?
Ali lahko obstaja mir kljub nemiru? Je možno obÄutiti mir v sebi kljub kaosu? Je možno umiriti um in tako doseÄi resniÄen notranji mir?Ā IÅ”Äemo mogoÄe mir na napaÄnem mestu?
Kaj pa, Äe ā¦
Mir ni ultimativen cilj, ampak je zaÄetek? Je A v abecedi življenja, ne Ž.
Je osnovaĀ ā kako boÅ” užival v danaÅ”nji veÄerji, s svojo družino ali v sprehajanju svojega psa, Äe ne poznaÅ” miru?
Mir je trenutno projiciran kot najviÅ”ja vrednota zato, ker v svetu vlada moten um, zato je s perspektive ljudi najviÅ”ja vrednota mir, ki ga veÄina interpretira kot miren um. To, kar ti primanjkuje, vedno postane tvoja najviÅ”ja vrednota.Ā ā Sadhguru
ResniÄen mir ni miren um
Mir lahko dosežemo na veliko naÄinov. SploÅ”no gledano, ko ljudje danes govorijo o miru, govorijo v veliki veÄini o tem, kako narediti, da bo njihovemu egu prijetno. Ta mir nima nobene velike veljave. To ni mir.
Mir pomeni niÄnost, praznino. Mir ni nekaj, kar lahko ustvarimo. Mir ni nekaj, kar se zgodi. Mir je nekaj, kar vedno je. Mir je osnova obstoja.
Kar se dogaja na povrÅ”ju, je nemir. Mir je kot ocean. Na povrÅ”ju je ocean nemiren, a globoko v sebi je popolnoma miren. Samo Äe si uglaÅ”en s to kvaliteto, lahko spoznaÅ” resniÄen mir. ā Sadhguru
Kako obÄutiti resniÄen mir?
ResniÄen mir lepo opiÅ”e Jeff Foster v svoji pesmi Kako obÄutiti mir, zato te vabim k branju:
Äe želiÅ” obÄutiti resniÄen mir,
se prenehaj truditi biti miren.
Ko se trudiÅ” biti miren,
se oklepaÅ” umske predstave miru, ki jo ima tvoj um.
TrudiÅ” se biti tisti, ki je miren,
trudiŔ se biti nekaj lažnega, maska, persona.
Tvoj trud ti odvzema mir,
ki si ga želiŔ in po katerem tako hrepeniŔ.
Naj predstava o miru odpade.
Naj se sanje o miru zruŔijo.
Naj se upanje o sprostitvi sprosti.
Obrni se k svoji trenutni izkuŔnji.
Pridi bližje k Zdaj.
Prepoji ta trenutek
z ljubeÄo pozornostjo.
Postani radoveden ā
kako bi bilo obÄutiti 'nisem miren, nisem pomirjen' zdaj?
So prisotne nemirne, turbulentne misli?
Glasni glasovi v glavi?
Pripelji nekaj sprejemanja tja.
Ali obÄutki pulzirajo, hrumijo in gorijo v telesu?
Pripelji nekaj pozornosti tja.
Odvrzi predstavo o 'miru'
in pripelji nekaj nežnosti v to notranjo nevihto.
Pripelji Ŕe nekaj tople prisotnosti v ta nemir.
Prepoji nemir z ljubeÄo pozornostjo.
Ja ā lahko si mir,
tudi ko ne ÄutiÅ” miru, ko nisi miren, niti pomirjen.
Lahko odkrijeÅ” globlji, nepogojen mir ā resniÄen mir.
Ne mir uma, ampak mir srca.
Ta mir, ki oblije nemir z nežno ljubeznijo.
Kot nebo, ki gosti tudi najbolj nasilno nevihto.
Vrzi stran iskanje miru,
prenehaj se truditi biti tisti, ki je miren.
Nasmehni se svojemu naporu in trudu biti miren
in se pokloni tistemu, kar je, tudi Äe je neprijetno,
Äetudi žge ...
To je mir, ki presega vsa razumevanja.
ResniÄni mir, resniÄne ljubezni.
To je mir, ki te vedno drži in objema.
Veliko ljudi želi kvaliteto notranjega miru preslikati v zunanji svet
Veliko ljudi želi to kvaliteto notranjega miru preslikati v zunanji svet. To sta dva loÄena svetova ā Äe v sebi obÄutiÅ” mir, to Å”e ne pomeni, da bo mirna tudi tvoja okolica.
Tvoja okolica je življenje, živost, vedno bo dinamiÄna in vedno bo prinesla izzive. Vse, kar je v tvoji moÄi, je (le) odziv nanjo.