V začetku meseca smo imeli možnost videti razstavo v Pekingu, kjer so predstavili duplikate stenskih poslikav in kipov iz jam Yulin.
Te jame so skoraj 2 tisoč let uporabljali budistični romarji. Ker so jame težko dostopne in ker obiski uničujejo samo barvo na stenah, so moderni restavratorji in umetniki prerisali vse stenske poslikave na platna. Nekatere poslikave pa so predstavljene kot printi iz visokokvalitetnih fotografij.
Te poslikave so tako posebne, ker nam dajo vpogled v tisočletja staro budistično religijo in kulturo.
Jame Yulin (kitajsko: 榆林窟; pinjin: Yulin kū) je budistični jamski tempelj v okrožju Guazhou v provinci Gansu na Kitajskem. Najdišče se nahaja približno 100 km vzhodno od oaznega mesta Dunhuang in jam Mogao. Ime je dobil po brestih, ki obkrožajo reko Yulin, ki teče skozi to območje in ločuje dve pečini, iz katerih so bile izkopane jame. V dvainštiridesetih jamah je približno 250 polikromiranih kipov in 4200 m2) stenskih poslikav, ki izvirajo iz dinastije Tang do dinastije Yuan (od 7. do 14. stoletja).
Mnogokrat so na stenah poslikave aspekta Bude – Chenrezig ali Avalokiteshvara. Kaj predstavlja Avalokiteshvara?
Chenrezig (tibetansko) ali Avalokiteshvara (sanskrt) je Buda velikega sočutja, brezmejnega sočutja do vseh živih bitij. Chenrezig se je močno zaobljubil, da se ne bo vrnil v nirvano, dokler ne bo osvobodil vseh čutečih bitij in jih osvobodil trpljenja. Velja za zaščitnika Tibeta in njegova mantra OM MANI PADME HUM je najbolj znana tibetanska mantra.
V tej različici s štirimi rokami Avalokiteshvara sedi v polni lotosovi drži. Njegove štiri roke predstavljajo štiri neizmerne lastnosti Bodhisattve: sočutje, ljubezen, veselje in ravnodušnost. Avalokiteshvara nas opominja na dejstvo, da pravo prebujenje ni umik ali beg pred osebnimi ali svetovnimi težavami. Pravzaprav je doseči, pomagati in objeti živa bitja na celem svetu z vso ljubeznijo in sočutjem, ki je v našem srcu.
Če povzamemo, je Chenrezig Buda sočutja. Ko budisti definirajo sočutje, se verjame, da je Chenrezig utelešenje brezmejne ljubeče prijaznosti in sočutja. Dejavnost Chenreziga izraža vsak človek, katerega srce ganeta ljubezen in sočutje, ki globoko in iskreno deluje v korist druge osebe, živali ali dela narave, ne da bi se skrbelo za slavo, dobiček, družbeni položaj ali priznanje. Ljubezen in sočutje sta prava znaka, ki razkrivata prisotnost Chenreziga. V svoji podobi v srcu drži dragulj, simbol univerzalne ljubezni in sočutja, ki simbolizira, da na kakršen koli način se manifestira v korist bitjem, kakovost Chenrezigovega uma ni nikoli ločena od vseprosojnega stanja prvotne modrosti.
V zunanji desni roki Chenrezig drži kroglice (molitveno malo) in jih premika na način, kot se uporablja mala za štetje manter. To simbolizira, da ni niti enega trenutka, ko Chenrezig ne bi koristil bitjem. Tako kot enakomerno gibanje štetja kroglic, Chenrezig nenehno koristi čutečim bitjem in vrti kolo razsvetljene dejavnosti. V zunanji levi roki Chenrezig drži lotosov cvet. To simbolizira, da se Chenrezig, ki aktivno koristi drugim, manifestira z modrostjo v kakršnih koli oblikah, ki so potrebne v skladu z mentalnimi sposobnostmi, okoliščinami in zmožnostmi vsakega čutečega bitja. Njegova mantra je “Om Mani Padme Hung” v prevodu “Dragulj je v lotosu”, kar pomeni nedeljivost sočutja in modrosti.
Sliko postavite v sveti prostor, ki potrebuje podporo, univerzalno ljubezen in sočutje.