Je možno, da se Älovek boji rutine, uteÄenosti, predvidljivosti, ker ga dela nervoznega? Morda nam je res straÅ”no ljuba misel, da je edina stalnica sprememba ... Mislim, da jo dojemamo veÄplastno in nasprotujoÄe si. V drobovju, ustroju vesolja, Äloveka samega, ta misel Å”e kako drži. Vse je v neskonÄnem in nenehnem gibanju. A kje so dolgi veÄeri, ko smo posluÅ”ali ÄriÄke in to dojemali kot najboljÅ”o zabavo, kje so Äasi, ko smo ure in ure opazovali mravlje, od njih se Älovek veliko lahko nauÄi ... Kje so jutra, ko smo zrli v sonce, ga morda celo prehiteli in zaÄutili tren neskonÄnega miru? Kje so ljudje, ki znajo biti sami? Kje so tisti " vaÅ”ki norÄki", ki si dopuÅ”Äajo biti ujeti v sanje? Vsaj za teden ali dva? Kje so ljudje, ki lahko molÄijo, ko zaÄutijo, da v njih ni potrebe po govorjenju? TakÅ”no stanje lahko traja nekaj dni, ne samo pet minut. Kje so nostalgiÄni trenutki, ko smo zrli k skrivnostnim zvezdam, namesto preklapljali programe na daljincu?Ā
Ā
Kot na TV ekranu, kjer se sliÄice menjujejo na nekaj bežnih sekundic, bi Älovek nekje globoko v sebi menjal doživetja in izkuÅ”nje neprestano in v neskonÄnost. VÄeraj mi je dobra prijateljica rekla: "O Mojca, ko bi se mi le nekaj zgodilo..." OÄi so ji kar zažarele. Ni vedela kaj, a samo, da se nekaj preobrne, zasuÄe v drugo smer. Um iÅ”Äe ideje, kaj bi lahko naredila, da bi se v njeno tiho predvidljivo cikliÄno usodo, vrinil nov kamenÄek na katerega bo lepila svojo pozornost, ga obdelovala kot biser in se z njim zamotila ... V upanju, da bo okupacija trajala in trajala ...Ā
Ā
Ali pa neka druga duÅ”a. Opazovala sem jo. Zanimivo dekle. Sedim v travi in lepo mi je. Gledam v nebo, kako se poigravajo oblaki. Potem sem zaprla oÄi in skuÅ”ala ozavestiti kaj Äutim. TiÅ”ina vame prinaÅ”a nek nov prostor razumevanja, Äutenja, hihitanja, zadovoljstva, ker je življenje najbolj magiÄno, ko popuÅ”Äam uzde in dopuÅ”Äam, da konji trenutka galopirajo v sebi lastnem tempu ... Zaupam jim, zakaj bi se vpletala v njihovo delo? Zakaj bi ga nadzirala, usmerjala? Naj se vesolje skozme vrtinÄi naravno. Naj se spreminja v neskonÄnost, a hkrati skozi daljÅ”a obdobja navidezno statiÄno deluje skozme. Ker mu dopuÅ”Äam. V tem mojem svetu kramljanja z Bogovi narave, dekle prihiti. Vedno, ko je sama. Vedno, ko jo nekaj zabode v srce. Vsakokrat, ko Å”topica nerodno po stanovanju in ne ve, kam bi sama s seboj. Pride. Ne zmore biti sama, noÄe. Usede se k meni in govori. Kar nekaj tja v tri dni, da se zamoti.Ā Razumem. Vsi hodimo po isti poti. SkuÅ”am ji pokazati bele puhaste oblake, nagovarjam jo, da prisluhne galopu konjev v tiÅ”ini ... pa pravi, da je to dolgoÄasno. Niti potrudi se ne in trdi, da tako ali tako ne zna prisluÅ”kovati tiÅ”ini. Kako se to sploh poÄne? In kaj lepega naj bi bilo v takÅ”nem trÄenem poÄetju? Nasmehnem se ji, saj vem, da tudi za njo Å”e pride Äas. Danes paÄ Å”e ne. Ā
Ā
Pomirja me, da vsak od nas nekoÄ spozna, da trenutek sam po sebi prinaÅ”a nekaj novega. Ne vem, Äe znamo to zares opaziti, doživeti, predvsem pa sprejeti ... Vendar Äutim, da se ÄloveÅ”tvo poÄasi pomika k zavedanju, da ni potrebe, da je življenje nekakÅ”en "pomp ponorelih sliÄic", ki jih menjavamo skozi nove ljudi, ljubimce, službe, kreativne programe. Vedno znova in znova, (ste že opazili?), se mora namreÄ vse menjati, spreminjati. Ā
Ā
Nenehno delovanje (meni sicer tako ljubo), se spreminja v navidezni uspeh, merilo lastne vrednosti in Äreda ovac sledi. Ā Ne moremo stati na mestu, ne moremo si dovoliti, da smo pasivni, vÄasih paÄ nekreativni, brez ideje, brez želje po glomaznem delovanju ... UmetniÅ”ke duÅ”e doživljajo travme, ker ni navdiha. Delodajalec želi neusahljiv vir nove zabave, neskonÄnih izrodkov tega ponorelega sveta. V tem hitrem tempu tehniÄne, gospodarske, kapitalistiÄne Ā»ekspanzijeĀ«, ki nas mravljinÄi, skeli kot hiperaktivna gonja po "Å”e", paÄ ne moremo obmirovati, kajne? Kot bi nas veliki um brezglavih ljudi potiskal v stanje kolektivne zavesti, kjer se vse pomika naprej, bezlja, brez cilja in vÄasih celo smisla, samo, da smo kot veÄni otroci na hitrem vlaku življenja in nas pogled skozi okno zaposluje. Težko je slediti. Naporno izstopiti. BoleÄe priznati. Ā
Ā
Ta tiha nervoza, se mi zdi, je v teh Äasih vseprisotna. Doma je paÄ "bedno" in gremo hitro v shopping. Gremo nekam, kjer se vse skupaj hitreje vrti, kjer ljudje korakajo eden mimo drugega, kjer vsak nekaj Äeblja, kjer se zamotimo, da mine, da Äas poleti. Da le nimamo obÄutka, da kaj zamujamo, stojimo na mestu ... Tako globo se zažira netiÅ”ina v nas, da ne opazimo veÄ razlike. Ne opazimo, da vedno nekdo govori, da je prekleto neprijetno v tiÅ”ini ... ta prinaÅ”a neke zaznave, spremembe v telesu, v umu, ki jih na žalost vse preveÄkrat s pridom odrivamo od sebe. In vendar, ljudje se lahko samo gledamo. Gledamo drug drugega, se tipamo, razbiramo med vrsticami, mimo besed ...Ā
Ja ... Gledati v oÄi. Posebno doživetje. Kar tako, kar nekoga. Vedno tvegamo, da bi se zaljubili. Pa Äeprav v prijateljico, bežno znanko, v oÄeta ali taÅ”Äo. Za besedami, tam daleÄ spodaj, za plastmi steklenih pogledov, sreÄamo namreÄ duÅ”o ...Ā
Ā
Lepo je spustiti. Naj divji konji prosto tekajo. Naj trenutek sam sebi narekuje tempo. Le da si v skladu s tem. S tem neukrotljivim velikim kolesom stvarjenja. Na zaÄetku je izkop iz kolektive malo tuj. Kot bi se moral privaditi na dolge dneve samote, ko ne govoriÅ”, ne snujeÅ”, ne kreiraÅ”, se ne obsojaÅ”, ne bežiÅ” nekam, kjer ne bo bolelo, ne teÄeÅ” v svet pozabe. Samo si. SediÅ” na travi dolge Å”tiri ure in premagujeÅ” željo, da bi se premaknil. Navidezno se niÄ ne zgodi, niÄ ne spremeni. Razen ... Äe postanemo mikro opazovalci. In opazujemo, kar naÅ”e oko v neskonÄnem hitenju in motrenju "velikih" stvari ni opazilo... Majhne detajle, majhne radosti. Velike boleÄine v nas, metaforiÄna vpraÅ”anja, neme odgovore, plasti osebnosti, ki se luÅ”Äijo. ObÄutek, da je tudi tako ... lepo. Äe le znamo to, kar se ponuja samo od sebe, sprejeti ...
Ā
In vendar je to pogosto težje, kot si upamo priznati.Ā