Neja Zupan

Sem vseživljenjski študent ajurvede

piše: Neja Zupan
29. avgust 2015    168 ogledov

Klienti na njegovi kliniki Vaidyagrama so izjemni ajurvedski zdravniki in pisci številnih svetovno znanih knjig o ajurvedi: dr. Robert Svoboda, dr. David Frawley, dr. Vasant Lad, dr. Claudia Welch in drugi. Njihove knjige so na primer Balance Your Hormones, Balance Your Life (dr. Claudia Welch), Ayurveda for Women (dr. Robert Svoboda), The Complete book of Ayurveda Home Remedies (dr. Vasant Lad), Ayurveda Nature’s Medicine (dr. David Fravley).

Tokrat je za nas spregovoril o načelih, ki jim sledijo na njegovi kliniki Vaidyagrama, in pomenu duhovnega delovanja.

Delujete v svoji kliniki Vaidyagrama, ki deluje v okviru vasi Vaidyagrama. Prosim, opišite, kakšnim načelom sledite. Kakšen je namen celotnega projekta?

Ajurveda je veda o življenju in dolgoživosti. Je ena izmed najstarejših ved o zdravljenju in zdravem življenju. Ajurveda je način življenja, ki zdravi ne samo telo in um, ampak tudi zavest in duha. Vaidyagrama je vas, ki je eksperimentalna, zelena, namenjena zdravljenju in deluje kot ajurvedska skupnost. Rojena je iz želje živeti preprosto, dobro, zdravo in srečno. Prepričanja, ki so nas, ustanovitelje, in še nekaj ajurvedskih zdravnikov vodila pri snovanju življenja v ajurvedski vasi Vaidyagrama, izhajajo iz želje biti v sozvočju z naravo, v ustvarjanju harmonije, doseganju zdravja in ustvarjanju dobrega počutja. Po ajurvedi dobro počutje vključuje telesno dobro počutje, mentalno in čustveno dobro počutje, socialno dobro počutje, duševno dobro počutje in dobro stanje okolja. Ko so vsa ta stvaidyagrama-picture copyanja dosežena, imamo lahko dobro zdravje.

Zdravje je stanje biofizičnega in fiziološkega dobrega počutja ter uravnovešenosti zavesti, čutov, uma in duha. V ajurvedski vasi Vaidyagrama verjamemo v sodelovanje z naravo, ne v njeno izkoriščanje. Verjamemo v zemljo, vodo, ogenj, zrak in prostor kot pomembne osnovne elemente, ki sestavljajo vesolje kakor tudi vsako posamezno živo bitje. Verjamemo, da ko so elementi v ravnovesju, se okrog širita mir in zdravje tako na mikro- kot na makroravni (posameznik–vesolje). V Vaidyagrami se nenehno trudimo, da te elemente ohranjamo v ravnovesju znotraj nas samih kot tudi zunaj nas. Verjamemo, da ustvarjanje skupnosti, ki temelji na ekološkem, samooskrbnem, naravnem kmetovanju in načelih ajurvede, izpolnjuje interese, ki so v skladu s potrebami matere Zemlje. Ajurvedska vas ne ponuja vnaprej ponujenih rešitev za zdravljenje, temveč ustvarja ugodno okolje, da človek ustvari prostor znotraj sebe, v katerem lahko v kontinuiranem procesu zdravljenja učinkuje koristno na več ravneh. Poskušamo ustvariti tudi odnose, ki zdravijo in preobražajo. Naš namen tukaj je zdraviti, rasti in sodelovati ter v procesu pomagati tudi drugim biti zdrav, rasti in sodelovati. Nežno se opominjamo, da nismo tukaj zato, da bi spreminjali druge. Ljudi, ki prihajajo v Vaidyagramo, sprejemamo kot družinske člane in jih nagovarjamo, da se tudi oni tako počutijo in tako delujejo.

v7Kako torej zdravite?

Pri nas zdravljenje zajema celostno ajurvedo. Temelji na pančakarmi (razstrupljanje telesa), ki je svetovno poznana, na spoznavanju čustev in misli ter na podpori na duhovni ravni. Atma je stanje doš, ki mora biti uravnovešeno, indira so čutila, ki morajo biti izpolnjena, da niso ves čas zatirana, da so zadovoljena, mana, um, mora biti prav tako zadovoljen. Torej doša, datus, agni in mana skupaj tvorijo fizično zdravje, kar vključuje strukturo, funkcije in prebavo. Na kliniki zato izvajamo terapije, svetovanja, predavanja in meditacije. Skrbimo, da so vsi nivoji človeka podprti in zadovoljeni.

Kdaj mislite, da imamo ravnotežje?

Toliko se vsi trudimo za tako imenovano ravnotežje. Ajurveda veliko govori o ravnotežju. Zame je bilo to vedno kot valovi v oceanu. Ravnotežje ni nikoli statično. Je kot ladja, ki se nežno ziba na oceanu, zavedam se gibanja in zato ne dobim morske bolezni. Če se ne zavedam gibanja in ne potujem z njim, dobim morsko bolezen in se počutim grozno na tem potovanju. Toda če sem v tem gibanju, potem naredim veliko dobrega zase. Če sem povezan s tem, razumem, kaj je zdravje, kaj je ravnotežje. Gre za fizično zdravje, čustveno zdravje in ravnotežje, duševno zdravje, ravnotežje okolja, socialno ravnotežje. Ajurveda uči: biti v stiku s samim seboj pomeni biti v stiku s svojo došo, imeti v ravnotežju agni, prebavni ogenj, in datu, tkiva, kri. To ne pomeni, da mora biti vse enako, ni statično, vedno se malo premika. Prebavni ogenj in izločanje morata biti lepo uravnotežena vsak dan, včasih malo bolj, včasih malo manj, zavedati se je treba naše celotne poti, poti naše duše. Stanje atme pomeni duševno zdravje, indira je ravnotežje občutkov, ki bo zadovoljeno, ko je vključeno ravnotežje okolja in ravnotežje odnosov, mana je ravnotežje misli. Ko je vse to v ravnotežju, lahko ta ladja uživa v tem gibanju. Če ostanemo v tem gibanju, bo naš razvoj potekal k cilju, viziji. Če nimate vizije, ste kot riba. Če pa ste kot ladja in nenehno spremljate gibanje, to pomeni imeti ravnotežje.

Kako lahko v 21. stoletju podprete duhovni nivo?

To je zelo težko povedati. So ljudje, ki so duhovno razviti, in so ljudje, ki so materialni. Smo v obdobju kali juge, ko je izziv najti več duhovnosti in iskati več zavedanja. V prejšnjih obdobjih je bilo recimo sedem od desetih ljudi nagnjenih k duhovnosti, v obdobju kali juge so mogoče trije od desetih. Vendar to ni toliko pomembno. V vsakem obdobju so učitelji, ki so nagnjeni k duhovnosti in nas usmerjajo, dajejo smernice za vse nas. Zato v kali jugi najdemo tudi gradnjo cerkva, mošej, templjev, kjer ljudje vadijo koncentracijo na dobro energijo za pet, deset minut. Meni se to zdi pomembna stvar. V obdobju sati juge je bila dobra energija vsepovsod okrog, ne samo v templjih. Dandanašnji pa ljudje ne vedo, kje bi dobili dobro energijo, zato morajo biti v stiku z medijem, ki jih poveže. Veliko je učiteljev joge, ki priskrbijo veliko različnih vadb joge, veliko različnih tehnik, veliko različnih metod, tako da lahko vsak najde nekaj, kar mu ustreza. Mislim, da je krasno, da ljudje raziskujejo svoje lastne različne poti, da se povežejo s samim seboj. Učitelji tudi govorijo, da smemo narediti napako, sto napak, tisoč napak, da naj se ne bojimo delati napak, temveč se le učimo iz njih. Zato pa obstaja tako veliko število učiteljev in gurujev. Ljudje v velikem številu iščejo guruje. Prav tako so velikokrat razočarani nad gurujem. Vendar kdo sem jaz, da presojam svojega guruja in to, kar on počne? Vse, kar moram narediti, je, da se uglasim z njim in s tem, kar mi lahko ponudi. Ni se mi treba uglasiti se s tem, kar guru počne, to je njegova karma. Kaj bo dobil in česa ne iz te karme, je njegov problem. Zakaj bi bil jaz razočaran, če guru ne izpolnjuje mojih pričakovanj? To se dogaja v veliko ašramih danes. Delno pa se to dogaja, ker guruji niso guruji in sledijo disciplini le delno. To je del življenja.

dr. RamkumarImate vi guruja?

Imel sem guruja, ki je imel jasen duh in mi je dal veliko iztočnic, potem pa sem bral veliko tekstov, veliko časa preživim ob branju knjig, poskušam sam razumeti in prakticirati, ker sem bil precej aroganten in sem še. Imel sem veliko vprašanj za guruja, na katera mi ni odgovoril, tudi neumna vprašanja, na katera sem sam dobival odgovore in niso bila več tako pomembna. Mogoče bom še imel guruja v prihodnosti, ne vem. Mislim, da je Vaidyagrama čudovit guru zame trenutno, skozi to imamo veliko pomembnega učenja na ravni duha. Potovanje, skozi katero gremo tukaj, in način, na katerega nas narava podpira na poti, na kateri smo, zahtevata veliko energije in zaupanja, veliko prizadevanj, da se dobri nameni manifestirajo.

 

Vir: http://www.bisernica.si/sem-vsezivljenjski-student-ajurvede/
Kaj pa ti praviš? 0
  Bodi prvi in podaj svoj komentar ter prejmi 3 žarke!
Nalagam...