Tisti, ki mislijo, da je orgazem seksualen, niso ničesar razumeli. Ti ne poznajo orgazmičnih izkustev. Orgazem je vedno božanski. Orgazem ni olajšanje, orgazem je praznovanje. Orgazem je stanje, v katerem se jaz – skozi drugega – srečam s celoto. Bhagwan Shree Rajneesh
Tantra uči, da se naši hedonistični porivi, ki temeljijo na uživanju, lahko preobrazijo v duhovno izkustvo. To je koncept, ki je privlačen in hkrati težko sprejemljiv za vse, ki živimo v zahodnih deželah, kjer je močna tradicija krščanstva, ki poudarja svetost trpljenja in odrekanja. Erotiko zamenjujemo s pornografijo, tudi zaradi vpliva cerkve, ki zanika duhovno dimenzijo fizične ljubezni.
Erotični sentiment nosi v sebi seme misticizma. Eros je v bil v stari Grčiji glasnik bogov, kar pomeni, da nam prinaša božanska sporočila. Erotični občutki nastanejo ob radostnem stiku naših čutov z zunanjim svetom. Erotični občutki prebudijo v nas ogenj ljubezni v vseh njenih različicah.
Različni tantrični sistemi, ki izhajajo iz stare Indije, Kitajske, Perzije in Egipta, so zelo kompleksni, saj posegajo na področje znanosti, filozofije, ezoterike, medicine in umetnosti. Vsem pa je skupno to, da spoštujejo potencialno moč erotizma, ki nas lahko popelje v transcendenco.
Orgazmična energija
Swami Anandakapila pravi, da je orgazem za številne edino mistično izkustvo, ki so ga kdaj doživeli. V trenutku orgazma namreč izkušamo enost s svojim ljubljenim, za nekaj trenutkov vstopimo v brezčasje, kjer ni ne preteklosti ne prihodnosti, obstaja samo prisotnost tukaj in zdaj. Naš dih se ustavi, ustavijo se misli in zgodi se joga (združitev) – naš ločeni jaz se zlije s tokom kozmične življenjske energije. Ta trenutni uvid prebudi v nas željo, da bi ga spet ponovili, ne samo zaradi seksualne sprostitve, temveč tudi zaradi resnice, ki jo razodeva.
Zahodnjaki smo zaradi svoje naravnanosti k rezultatom orgazem uvrstili na seznam obveznih dosežkov. Velikokrat je prav to največja ovira, ki nam onemogoča, da bi ga doživeli. Ko orgazem postane namen, postane seks biznis, pravi Osho. Če orgazem iščemo, ga težko doživimo, prav zato, ker ga iščemo. Naš um hoče orgazem, razmišljamo, ali nam bo uspelo, in ta strah paralizira spolno energijo. Ta lahko svobodno teče le, ko smo sproščeni, ko ni strahu, ko si za nič ne prizadevamo in se samo igramo z energijo. In potem se bo zgodilo. Toda ali se zgodi ali ne, ni pomembno. Preprosto pozabite na to.
Če ni prizadevanja, da bi povzročili orgazem z gibi telesa, postanejo naši seksualni centri kanal za zelo intenzivno psihično izmenjavo. Ko si nobeden od partnerjev ne prizadeva, da bi karkoli povzročil, se oba popolnoma predata tistemu, kar v procesu čutita, da bi naredila. (Alan Watts)
Orgazmi, ki jih doživljamo, so po kakovosti zelo različni in zavzemajo zelo širok spekter našega doživljanja z zelo subtilnimi razlikami.
V psihološkem jeziku jih lahko opišemo takole:
PRIMITIVNI ORGAZEM
Preprosto bi ga opisali kot instinktivno sprostitev napetosti. Obseg naše zavesti ostaja zožen, užitka je malo in opišemo ga lahko le kot praznjenje. Zanj je značilno neselektivno prepuščanje kateremukoli partnerju, poželenje je usmerjeno samo v zadovoljitev spolne potrebe in pozornost je samo na spolnih organih. Psihodinamika obeh partnerjev je siromašna in nerazvita.
Vse nadaljnje ravni orgazma so povezane s transformacijo tega instinktivnega dela znotraj nas, kljub temu pa ne smemo izgubti stika s to primitivno osnovo, saj je posledica tega lahko impotenca ali frigidnost.
NEZRELI ORGAZEM
Je orgazem, ki je usmerjen vase in zanemarja človeškost partnerja, ta je samo objekt, ki nam prinaša zadovoljitev. Užitek, ki ga čutimo, je majhen in doživljamo ga samo na genitalnem predelu. Identiteta naše zavesti je zožena le na sprejemljivo sliko samega sebe, vse drugo je potisnjeno v podzavest. Ti potisnjeni občutki se prek mehanizma projekcije pripisujejo drugim ljudem. Dela psihoanalitikov potrjujejo, da impotenca in frigidnost nastajata kot posledica blokiranja občutkov znotraj nas (bolečina, jeza, strah). Orgazmična energija se kanalizira k razrešitvi tega notranjega konflikta, zato so poti orgazmičnega sproščanja zožene. Ko so popolnoma zaprte, se pojavi nezmožnost doživljanja orgazma.
Tantra ponuja tehnike, s katerimi zdravimo in ozaveščamo ta potisnjeni material in odpravimo blokade.
ZRELI ORGAZEM
Traja nekaj sekund in nam prinaša precej več užitka in zadovoljstva, ki se širi po celem telesu, hkrati z občutkom globoke sprostitve. Izkusimo ga navadno takrat, ko smo zaljubljeni, in poleg fizičnega olajšanja nam prinaša tudi občutek psihološke izpolnitve. Tok energije se vzpostavlja v celem telesu in doživljamo ga kot izmenjavo nežnosti in ljubezni s partnerjem. Lahko ga definiramo kot sposobnost, da se prepustimo toku življenjske energije brez zavor, doživljamo občutek izpolnjenosti, večje ljubezni in odprtosti do partnerja.
EKSTATIČNI ORGAZEM
Lahko ga označimo kot tantrični orgazem, ki pa se lahko zgodi tudi spontano. Ekstaza naj bi bila najgloblje, najlepše in najmočnejše pozitivno psihološko izkustvo, ki ga kot človeška bitja lahko doživimo. Partnerja čutita veliko medsebojno ljubezen, oboževanje in popolno sprejemanje medsebojne človeškosti. Ekstatični orgazem lahko traja več minut ali ur. Ekstaza je stanje, v katerem dosežemo višjo raven zavesti, in po takem orgazmu lahko ta sprememba traja več dni ali tednov.
Različne tantrične šole opisujejo različne vrste ekstatičnega orgazma in učijo tehnike, s katerimi ga lahko dosežemo. Vsaka višja raven ekstaze pa osvetli neozaveščeni material, ki ga razširitev zavesti, ki jo v ekstazi doživimo, dvigne na površje. To pomeni, da bolj ko smo ozavestili nezavedne vzorce čustvenega odzivanja in delovanja, ki smo jih potisnili v podzavest, bolj ko smo sposobni brezpogojno sprejemati sebe in druge, večja je naša sposobnost za ekstatična doživetja.
NEDUALNI ali KOZMIČNI ORGAZEM
Je stanje zavesti, v katerem spoznamo, da smo eno z vsem obstoječim, in dosežemo stanje absoluta ali raven duha. Lahko ga doživimo sami v meditaciji ali pa v maithuni (tantrični spolni obred). To je edino resnično stanje zavesti, v katerem spoznamo, da je vse drugo iluzija.
V jeziku tradicionalne tantre pa bi zgornje opisali takole:
V vsakem spolnem odnosu prebujamo kundalini, ki se dvigne v višje čakre, ko se odpre centralni kanal v hrbtenici, imenovan šušumna. V spolnem odnosu je ženska kanal za energijo Ide, moški pa za energijo Pingale. Če sta v ravnovesju, se kundalini dvigne po šušumni in rezultat so spremenjena stanja zavesti. V spolnosti naša izkušnja torej napreduje v skladu z dvigovanjem kundalini energije – iz SPOLNE SLE (kundalini v čakri Mooladhara) v LJUBEZEN (kundalini v čakri Anahata) in končno v DUHOVNO IZKUSTVO (kundalini v čakri Ajna).
Tradicionalna maithuna (tantrični spolni obred), ki se imenuje tudi vira saddhana, je primerna samo za tiste, ki so se soočili z negativnimi silami v svojem umu in znajo pozitivno kanalizirati svoja čustva. V maithuni dovolimo, da KAMA (pozitivni naboj erotične ljubezni) preobrazi našo KARMO (prevladujoča negativna nagnjenja našega uma) in jo kanalizira v pozitivna občutja blaženosti, enosti in miru.