PrejÅ”nji teden. ResniÄna zgodba. Na kavi se sreÄata mlad, izjemno uspeÅ”en slovenski podjetnik in fant, ki tega podjetnika obÄuduje. Po nekaj uvodnih vljudnostnih besed ta fant reÄe: "Brskam po Facebooku, da te najdem, da kaj izvem o tebi, da vsaj vidim, kako izgledaÅ”. In te nikakor ne najdem. Vpisujem Å”e ime tvojega podjetja. Potem preverim, Äe sem prav napisal ime in priimek, a tebe ni! Pa kdo za vraga danes ni na Facebooku?!Ā Hahaha," je dejal v smehu.
Podjetnik mu odgovori: "UspeÅ”ni niso." Fant, ki tega podjetnika obÄuduje, se malo zamisli, nekaj sekund tiÅ”ine, napolnjene z mislimi, o katerih sta oba vedela, in reÄe: "Pismo, veÅ”, pa res. Iva Boscarola tudi nisem naÅ”el. Pa mnogo teh najboljÅ”ih podjetnikov Slovenije tudi ne ... Pa tudi moja kolegica ni na Facebooku, ena redkih punc, ki je res pristno zadovoljna sama s seboj."
Ste se kdaj vpraÅ”ali, kaj je za vas Facebook? Za nekatere je odliÄen kanal marketinga. Za nekatere je celo prodajni kanal. Za Å”tevilne je pomoÄ pri iskanju 'izgubljenih' prijateljev, za nekatere prostor brezplaÄnega virtualnega klepetanja s prijatelji ...
In za veÄino, naj si to priznajo ali ne, je samo sredstvo za preganjanje dolgoÄasja in iskanja potrditve pri drugih ljudeh.
Kaj pa je vam?
Ne razumite me narobe ā Facebook je odliÄna zadeva, Äe ga znate uporabljati v mejah zdravega razuma in okusa. Äe podrobno pogledate okoli sebe, pa boste opazili, da je Facebook velikokrat sredstvo pridobivanja potrditve iz okolice, kako ste dobri, uspeÅ”ni in lepi. Nabiranje vÅ”eÄkov je postalo že nacionalni Å”port. In kdor jih ima veÄ, je v oÄeh ekstra aktivnih uporabnikov Facebooka vreden veÄ, je lepÅ”i in boljÅ”i.
Dajte no, a se hecate?! SliÅ”ala sem že pogovor med tremi mladimi puncami, ki so se prepirale, katera je bolj priljubljena, sodeÄ po tem, kdo jo bolj 'lajka'. Vedele so natanÄno, kdo jih najveÄkrat 'lajka', kdo jih nikoli ne (in mu seveda zamerijo), celo kdo 'lajka' njihove prijatelje in znance. In ko je priÅ”la Äetrta za mizo, ji je ena izmed punc takoj zabrusila: "Zakaj mi pa nisi lajkala slike, a ti ni bila vÅ”eÄ ali kaj?!"
Se le meni zdi, da je s tem nekaj narobe?
Ne želim, da ljudje kriviÄno negativno ocenijo Facebook. Ne. Facebook je popolnoma v redu in Å”tevilnim v veliko pomoÄ. Ne zdi se mi pa prav, da ljudje s temi vÅ”eÄki gradijo svojo samopodobo, samozavest in lastno vrednost. Dajte no, je le 'lajk', klik na gumb enega uporabnika, Äigar motiva za klik ne boste nikoli vedeli.
Brala sem Älanek o raziskavi, ki so jo opravili v Kaliforniji, kjer so ocenjevali ekstra aktivne uporabnike Facebooka. Vsi so imeli nekaj podobnosti:
Ā - imeli so zelo slabo samopodobo,
Ā - njihovo Äustveno razpoloženje je nihalo vzporedno s koliÄino vÅ”eÄkov in komentarjev na Facebooku,
Ā - nekateri izmed njih so bili na meji depresivnosti.
Äe Facebook kaj ni, zagotovo ne bi smel biti sredstvo iskanja samozavesti in pozitivne samopodobe, kar za Å”tevilne je.
V naÅ”em norem svetu, kjer se ocenjuje lepota žensk glede na obdelane slike iz revij, kjer je uspeÅ”nost merjena po doloÄilih nekih merljivih zunanjih dejavnikov (izobrazba, zaposlitev, medijska prepoznavnosti, lepota, hiÅ”a, avto ...), je težko ostati v koraku s Äasom in se hkratiĀ neĀ podrediti tem vplivom, ki od ljudi zahtevajo nedosegljive standarde. In v tem je težko ohraniti pozitivno samopodobo, ki ni odvisna od zunanjih dejavnikov in priÄakovanj okolice.
In ljudje bi morali delati na tem. Vsak na sebi. In to delo na sebi nikakor ne vkljuÄuje Facebooka ...
Pojdite v naravo, posluÅ”ajte sebe, trenirajte pozitiven samogovor in najdite stvari v življenju, ki vas veselijo in izpopolnjujejo. Äim bolj odstranite zunanje vplive (televizije, medijev, Äasopisov ...) in bodite v stanju zavedanja Äim veÄkrat v dnevu. Le tako boste ponovno naÅ”li sebe, svoje želje in pristne misli, neodvisne od okolice. Ko to dosežete, barvanje nohtov, liÄenje, noÅ”enje oblek znanih modnih oblikovalcev in iPhone v roki ne bodo veÄ nuja. Razen Äe si boste to resniÄno želeli iz lastnih razlogov. In ne zato, da bi bili NEKAJ VREDNI ...
Da vidim, koliko bo zdaj' lajkov' :) :)