Znameniti tibetanski budistični mojster Langri Tangpa je v svojih Osmih kiticah urjenja duha rekel:
Z namenom, da dosežem
dokončni, najvišji cilj,
ki presega celo dragulj, ki izpolni želje,
naj vedno ljubim vsa živa bitja.
Kaj je ‘dokončni, najvišji cilj’ človeškega življenja? Po budizmu je to duševno stanje, ki se imenuje razsvetljenje – stanje, v katerem živimo popolnoma brez strahu, bridkosti in drugih negativnih misli in doživljamo stalno srečo in mir. Razsvetljenje je torej kakor dragulj, ki izpolni vse naše želje.
Kako dosežemo ta najvišji cilj? – s tem, da vedno ljubimo vsa živa bitja. To je izkušnja mojstra Langri Tangpe in neštetih drugih razsvetljenih bitij, in to lahko dosežemo tudi mi.
Naše običajno stališče je, da smo središče vesolja in da pomen drugih ljudi in stvari prihaja v glavnem iz tega, kako vplivajo na nas. Naš avto, na primer, je pomemben preprosto zato, ker je naš, in naši prijatelji so pomembni zato, ker osrečujejo nas. Po drugi strani pa se neznanci ne zdijo tako pomembni, ker ne vplivajo neposredno na našo srečo, in če kdo poškoduje ali ukrade neznančev avto, nam to ne povzroča velike skrbi. To egocentrično stališče je vir vseh naših navadnih sebičnih namenov. Prav zaradi tega, ker mislimo ‘Jaz sem pomemben, jaz potrebujem to, jaz sem vreden tega’, ravnamo negativno in to povzroča neskončne težave nam in drugim.
Če sledimo navodilom v Osmih kiticah, ki so zgoščena v teh inspiracijah, lahko razvijemo realističen pogled na svet, ki temelji na razumevanju enakosti in medsebojni odvisnosti vseh živih bitij. Ko enkrat vidimo vsa živa bitja kot enako pomembna, bomo spontano razvili dober namen do njih. Ta univerzalna ljubeča dobrota je temelj za čisto srečo razsvetljenja.
Razviti dobro srce ni tako težko – potrebno je le razumeti, zakaj moramo ljubiti druge in se potem trdno odločiti, da bomo to storili. Z vztrajno vadbo bo dobrosrčnost postopoma postala naša nova, pozitivna navada.
Pri tem se ni treba bati, da bodo drugi hodili po nas. Komu bi pomagalo, če bi nas drugi izkoriščali? Niti nam niti njim, seveda. Zato – prav iz dobrosrčnosti – ne dovoljujemo tega.
Dva razloga sta, zakaj moramo ljubiti druge. Prvi je, da so nam vsi storili veliko dobrega (gl. inspiracije 2-11), drugi pa je, da s tem, da jih imamo radi, sami sebi naredimo veliko dobrega (gl. inspiracije 12-21).
Z obema razlogoma se lahko seznanite s kontemplacijo inspiracij v tej zbirki. Vse so citati iz knjige Z osmimi koraki do sreče gešeja Kelsang Gyatsa, ki je razlaga Osmih kitic urjenja duha. Ko boste temeljito seznanjeni s tem mišljenjem, boste že naredili velik korak do “dokončnega, najvišjega cilja, ki presega celo dragulj, ki izpolni želje”!